Reklama tekstowa to najbardziej popularny format reklamowy dostępny w systemie Google Ads. Tego typu reklamy mogą być wyświetlane zarówno na stronach wyników wyszukiwania Google oraz w sieci reklamowej Google. Najczęściej jednak w świadomości reklamodawców kojarzone są z siecią wyszukiwania, gdzie nazywane są potocznie linkami sponsorowanymi.
Reklamy tekstowe wyświetlane są użytkownikom, którzy w wyszukiwarce Google wpiszą hasło powiązane z działalnością prowadzoną przez danego reklamodawcę. Przykładowo, jeśli z promocji za pośrednictwem systemu Google Ads korzysta właściciel sklepu rowerowego w Poznaniu, użytkownikom, którzy w wyszukiwarce wpiszą hasło sklep rowerowy Poznań lub rowery Poznań, wyświetli się reklama promowanego sklepu.
Miejsce wyświetlania rozszerzonej reklamy tekstowej
W momencie wyszukiwania przez użytkownika hasła związanego z promowaną firmą, na górze lub na dole strony wyników wyszukiwania Google może wyświetlić się reklama, zachęcająca do skorzystania z produktów lub usług oferowanych przez danego przedsiębiorcę. Konkretna pozycja, na której reklama zostanie wyświetlona zależy między innymi od trafności reklamy, jakości strony docelowej, stawki oraz kilku innych czynników. Co ważne, wszystkie reklamy tekstowe wyświetlane za pomocą systemu Google Ads oznaczone są etykietą Reklama, co w łatwy sposób pozwala na odróżnienie ich od naturalnych wyników wyszukiwania.
Budowa rozszerzonej reklamy tekstowej
Google nieustannie dąży do zapewnienia reklamodawcom jak najbardziej skutecznych rozwiązań, umożliwiających dotarcie z dedykowanym i rozwiniętym przekazem reklamowym do najbardziej zainteresowanych użytkowników. Niedawno wprowadzone zostały zmiany w budowie rozszerzonej reklamy tekstowej, dzięki którym reklamodawcy zyskali zdecydowanie więcej miejsca na przedstawienie potencjalnym klientom swojej oferty. Wprowadzone modyfikacje to nie jakieś drobne zmiany, ale prawdziwe potrójne uderzenie! Od teraz rozszerzona reklama tekstowa może:
- zawierać trzeci nagłówek,
- zawierać drugi tekst reklamy,
- każdy z dwóch tekstów reklamy może zawierać aż 90 znaków!
Możliwość stworzenia tak rozbudowanej reklamy to świetna informacja nie tylko dla reklamodawców, ale i użytkowników. Korzyść w tym wypadku jest obustronna. Reklamodawca ma więcej przestrzeni na zachęcenie do skorzystania ze swojej oferty, a potencjalny klient zanim kliknie reklamę lub wykona telefon do firmy, ma dostęp do większej ilości niezbędnych informacji. Rozszerzona reklama tekstowa zbudowana jest z trzech głównych części: nagłówka, wyświetlanego adresu URL oraz tekstu reklamy.
Nagłówek
Nagłówek to jedna z najważniejszych części reklamy tekstowej. To na nim użytkownicy skupiają największą uwagę i to w głównej mierze jego zadaniem jest zachęcenie potencjalnych klientów do kliknięcia reklamy. W przypadku rozszerzonej reklamy tekstowej mamy do czynienia z trzema polami nagłówka. Pierwsze dwa są wymagane, natomiast trzeci redagujemy opcjonalnie. Zdecydowanie warto to zrobić, ponieważ użycie trzeciego nagłówka pozwoli na dodanie większej ilości wartościowego tekstu. Każdy z nagłówków może zawierać maksymalnie 30 znaków, a każde z pól oddzielone jest od siebie pionową kreską „|”. Nagłówki wyświetlane są obok siebie, jednak w zależności od rozmiaru ekranu ich część może zostać przeniesiona i wyświetlić się w drugim wierszu. Warto zauważyć, że trzeci nagłówek może być wyświetlany częściej na urządzeniach przenośnych wyposażonych w szerszy ekran.
Wyświetlany adres URL
Wyświetlany adres URL to nic innego jak adres reklamowanej strony internetowej. Składa się on z dwóch elementów: z końcowego adresu URL oraz Ścieżki. Końcowy adres URL to adres podstrony, na którą użytkownik trafia po kliknięciu reklamy. Przykładowo, jeśli reklamujemy sklep internetowy z artykułami biurowymi, a potencjalny klient kliknie w Naszą reklamę po wyszukaniu hasła „papier ksero”, wówczas zostanie przekierowany na końcowy (docelowy) adres URL, czyli, np.: www.example.com/domowe-biuro-i-artykuły-papiernicze-papier-ksero. Jednak w reklamie końcowy adres URL nie jest widoczny, a zastępuje go tzw. wyświetlany adres URL, czyli w podanym przykładzie będzie to www.example.com. Jeśli zależy nam na tym, aby poinformować użytkownika, na jaką podstronę naszej witryny trafi po kliknięciu reklamy, możemy dodać tekst w tzw. polach Ścieżki. Dwa pola Ścieżki dodawane są do wyświetlanego adresu URL, a każde z nich może zawierać tekst o długości maksymalnie 15 znaków. W przypadku jeśli Nasz końcowy adres URL to www.example.com/domowe-biuro-i-artykuły-papiernicze-papier-ksero, warto do wyświetlanego adresu URL, czyli www.example.com dodać test Ścieżki papier-ksero, co ostatecznie spowoduje wyświetlenie się reklamy z następującym adresem URL: www.example.com/papier-ksero.
Tekst reklamy
Pola oznaczone jako tekst reklamy to miejsce, w którym mamy możliwość szczegółowego opisania reklamowych produktów lub usług. Do dyspozycji mamy dwa pola tekstowe, z których każde może zawierać aż 90 znaków! Warto wykorzystać taką ilość tekstu do atrakcyjnego zaprezentowania swojej oferty, podkreślenia indywidualnych zalet i wyróżnienia jej na tle konkurencji. Im więcej wartościowych informacji umieścimy w tej części reklamy, tym większa szansa na to, że potencjalny klient zdecyduje się kliknąć właśnie Naszą reklamę. Nie zapominajmy również o umieszczeniu odpowiedniego wezwania do działania, czyli krótkiego tekstu mającego zachęcić użytkownika do wykonania określonej czynności. W przypadku reklamy sklepu internetowego wezwaniem do działania może być Złóż zamówienie!, Kup teraz! lub Sprawdź ofertę!.
Rozszerzone reklamy tekstowe to przede wszystkim możliwość tworzenia jeszcze bardziej trafnych reklam, pozwalających generować wartościowe kliknięcia. Odpowiednio zaplanowany przekaz i dobrze wykorzystane limity znaków, pozwalają na dostarczenie potencjalnym klientom sporej dawki informacji, jeszcze zanim zdecydują się kliknąć reklamę i odwiedzić Naszą stronę internetową. Warto jednak wspomnieć, że podstawowe części budujące rozszerzoną reklamę tekstową nie wyczerpują możliwości przekazania użytkownikom informacji o Naszej ofercie czy działalności. Stosując tzw. rozszerzenia reklam, standardową reklamę możemy uzupełnić o numer telefonu, dane lokalizacji czy dodatkowe linki do strony internetowej. Taka ilość treści możliwa do umieszczenia w każdej rozszerzonej reklamie tekstowej sprawia, że korzystając z wyszukiwarki Google nie sposób pominąć reklam wyświetlanych za pośrednictwem systemu Google Ads. Reklamy te górują nad naturalnymi wynikami wyszukiwania, zawłaszczając dla siebie coraz większą przestrzeń. Konieczność inwestycji w ten typ reklamy internetowej wydaje się więc oczywista. Jeśli jednak potrzebujesz dodatkowej zachęty i chciałbyś poznać najważniejsze korzyści reklamowania się z pomocą systemu Google Ads zajrzyj tutaj.