Opracowując strategię marketingową dla strony internetowej nie sposób pominąć systemu reklamowego, który jest obecnie jednym z najważniejszych narzędzi, pozwalających na precyzyjne dotarcie z przekazem reklamowym do najbardziej zainteresowanej grupy odbiorców. Mowa oczywiście o Google Ads – programie reklamowym online stworzonym przez Google, stanowiącym obecnie bezkonkurencyjny element każdej profesjonalnie przygotowanej strategii marketingu internetowego.
Jak działa system Google Ads?
W ramach systemu Google Ads, reklamy tekstowe, graficzne, wideo oraz reklamy mobilne w aplikacjach, wyświetlane są użytkownikom w momencie, gdy wyszukują oni hasła związane bezpośrednio z konkretnymi produktami bądź usługami lub gdy przeglądają strony internetowe powiązane tematycznie ze specyfiką danej branży. To, którą drogę wybierzemy, aby pozyskać nowych klientów, zwiększyć sprzedaż, zaznaczyć obecność nowo powstałej marki czy zachęcić określoną grupę odbiorców do odwiedzenia Naszej strony internetowej, zależy tylko od Nas i Naszych celów biznesowych. Możliwości jest naprawdę mnóstwo, a każda z nich pozwala na spotkanie z użytkownikami Internetu w nieco innych okolicznościach.
Typy kampanii Google Ads
Sposób, w jaki planujemy dotrzeć do sprecyzowanej grupy odbiorców oraz wybór określonego formatu reklamy, mają bezpośredni wpływ na to, który typ kampanii, pozwoli Nam zrealizować uprzednio określone cele marketingowe. Aktualnie w systemie Google Ads dostępnych jest pięć typów kampanii reklamowych.
Kampania w sieci wyszukiwania
Reklamy w kampanii kierowanej na sieć wyszukiwania, określane jako linki sponsorowane, pojawiają się, gdy użytkownicy, wyszukują produkty lub usługi związane z promowaną stroną internetową. Reklamy wyświetlają się nad lub pod wynikami organicznymi Google. Warto jednak zauważyć, że Google rozwijając swój system reklamowy i wprowadzając narzędzia pozwalające na maksymalizację widoczności reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania, ogranicza widoczność wyników organicznych, na pierwszym planie umieszczając właśnie linki sponsorowane. Inwestycja w kampanię w sieci wyszukiwania jest więc idealnym sposobem na zaistnienie w sieci czy pozyskanie nowych klientów. Tym bardziej, że koszt ponoszony jest jedynie wówczas, gdy użytkownik kliknie reklamę i wejdzie na Naszą stronę internetową lub skontaktuje się z Nami za pośrednictwem telefonu komórkowego. Za samo wyświetlenie reklamy nie ponosimy żadnych kosztów!
Kampania w sieci reklamowej
Sieć reklamowa, pozwalająca wyświetlać atrakcyjne wizualnie reklamy graficzne, to szansa na przyciągnięcie uwagi określonej grupy odbiorców, w czasie, gdy przeglądają oni odpowiednie witryny internetowe lub oglądają filmy na YouTube. W tym typie kampanii najważniejszy jest obraz i emocje, które z sobą niesie. Daje to możliwość na dotarcie do potencjalnego klienta na początkowym etapie procesu zakupowego i wywołanie w nim chęci lub potrzeby posiadania danego produktu czy skorzystania z konkretnej usługi. Kampania w sieci reklamowej pozwala na bardzo precyzyjne określenie profilu grupy docelowej, na podstawie zainteresowań, określonych intencji czy danych demograficznych. Umożliwia również konfigurację kampanii remarketingowej, pozwalającej wyświetlać reklamy osobom, które już wcześniej odwiedziły Naszą stronę internetową.
Kampania produktowa
Reklamy w kampanii produktowej, analogicznie jak reklamy tekstowe, wyświetlane są w sieci wyszukiwania Google. Od standardowych linków sponsorowanych różnią się jednak możliwością uzupełnienia przekazu reklamowego o zdjęcie produktu, jego nazwę, adres sklepu, cenę, opis czy informacje dodatkowe, jak na przykład forma dostawy. Inny jest również sam mechanizm działania kampanii. Zamiast słów kluczowych reklamy w kampanii produktowej korzystają z danych produktów przesyłanych za pośrednictwem pliku produktowego na konto Google Merchant Center.
Kampania wideo
Kampanie wideo umożliwiają wyświetlanie reklam wideo w YouTube i w sieci reklamowej Google. Do najbardziej popularnych formatów należą reklamy TrueView In-Stream wyświetlane przed, w trakcie lub po filmach w YouTube, w witrynach, grach i aplikacjach w sieci reklamowej Google (można je pominąć po 5 sekundach), reklamy Out-Stream wyświetlane się w witrynach partnerów, reklamy w przerywniku oraz reklamy TrueView Discovery wyświetlane tylko w YouTube, które po kliknięciu, przekierowują użytkownika na stronę odtwarzania filmu lub na stronę kanału w YouTube.
Uniwersalna kampania promująca aplikację
Uniwersalne kampanie promujące aplikacje to rozwiązanie dedykowane promocji aplikacji w sieci wyszukiwania Google, wśród partnerów w sieci wyszukiwania Google, w Google Play oraz w sieci reklamowej Google. Ten typ kampanii pozwala na optymalizację działań pod kątem wzrostu liczby instalacji aplikacji lub zwiększenia liczby działań w aplikacji przez określonych użytkowników.
System Google Ads to nieocenione narzędzie, pozwalające na skuteczną promocję i dotarcie do potencjalnego klienta na każdym etapie funkcjonowania firmy. Bez względu na to, czy Naszym celem jest zwiększenie widoczności dopiero rodzącej się marki czy wzrost sprzedaży w międzynarodowej korporacji z ugruntowaną pozycją na rynku, Google Ads umożliwia dostosowanie i realizację każdego celu marketingowego. Należy jednak pamiętać, że jest to inwestycja, w której środki finansowe są tylko jednym z elementów potrzebnych do uzyskania satysfakcjonującego zwrotu z inwestycji. Do osiągnięcia sukcesu z Google Ads niezbędna jest przede wszystkim wiedza, doświadczenie, stała optymalizacja kampanii i szybka reakcja na wszelkie zmienne.