Kampanie reklamowe prowadzone za pośrednictwem systemu Google Ads to aktualnie jeden z bazowych elementów każdej prawidłowo opracowanej strategii marketingowej. Bez względu na to czy prowadzisz niewielki salon kosmetyczny, sklep internetowy o bogatym i zróżnicowanym asortymencie czy oferujesz specjalistyczne usługi dedykowanej grupie odbiorców, zaawansowane funkcjonalności systemu Google Ads pozwolą Ci na osiągnięcie określonego celu biznesowego, którym może być na przykład:
- zwiększenie sprzedaży,
- nawiązanie kontaktu z Twoją firmą,
- spopularyzowanie Twoich produktów lub usług wśród określonej grupy odbiorców,
- zachęcenie potencjalnych klientów do odwiedzenia Twojej witryny,
- dotarcie do użytkowników, którzy już wcześniej odwiedzili Twoją stronę internetową i nakłonienie ich do ponownych odwiedzin i wykonania określonego działania.
Reklamowanie się z pomocą systemu Google Ads to bezsprzecznie inwestycja finansowa we własną firmę. Potwierdzają to niezliczone rzesze przedsiębiorców, którzy od lat korzystają z tego rozwiązania, doceniając jego skuteczność, rozbudowane możliwości oraz wyjątkowe zalety niedostępne w innych formach marketingowych. O czym mowa? Poniżej przedstawiamy listę podstawowych korzyści, potwierdzających, że system Google Ads to narzędzie bez którego nie powinna funkcjonować żadna nowoczesna firma.
Wyszukiwarka nr 1
Od wielu lat wyszukiwarka Google to lider pod względem ilości korzystających z niej użytkowników. W Polsce aż ponad 93% osób wykorzystuje ją do pozyskiwania różnorodnych informacji, wyszukiwania usług czy dokonywania zakupów. Jest również domyślną wyszukiwarką dla większości przeglądarek używanych w Polsce. Jej pozycja w codziennym funkcjonowaniu użytkowników Internetu jest niepodważalna i nie wygląda na to, żeby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Dla przedsiębiorców, chcących aktualnie dotrzeć do potencjalnych klientów wniosek jest prosty – obecność w wyszukiwarce Google oraz jej witrynach partnerskich to punkt obowiązkowy!
Natychmiastowa widoczność
System Google Ads pozwala na wyświetlanie reklam od razu po starcie kampanii. Nie musisz czekać na osiągnięcie wysokich pozycji, ani obawiać się, że czas i koszty poświęcone na realizację kampanii będą niewspółmierne do jej efektów. Profesjonalnie przygotowana i odpowiednio skonfigurowana kampania zapewni Twoim reklamom natychmiastową widoczność, a każda wydana złotówka to Twój potencjalny klient.
Precyzyjne targetowanie
Reklamy są wyświetlane wyłącznie określonej grupie odbiorców, opracowywanej na podstawie konkretnych zmiennych, do których należą m.in. cechy demograficzne, tj. wiek czy płeć, dane dotyczące zainteresowań, tematyka odwiedzanych witryn internetowych czy rodzaje słów kluczowych, za pośrednictwem których użytkownicy aktywnie poszukują określonych produktów lub usług.
Nieograniczony zasięg
W ramach systemu Google Ads można docierać z odpowiednim przekazem reklamowym do użytkowników znajdujących się w określonym mieście, przebywających w konkretnej odległości od Twojej firmy lub zamieszkujących wskazany region czy kraj. To czy zdecydujesz się na reklamę lokalną czy globalną zależy tylko i wyłącznie od Ciebie, od typu prowadzonej działalności, chęci rozwoju czy planowanej ekspansji na nowe rynki.
Elastyczność kosztów
To jedna z podstawowych cech definiujących system reklamowy Google Ads. To Ty ustalasz budżet, czyli kwotę, jaką zamierzasz przeznaczyć na realizację konkretnego typu kampanii. Nie istnieją narzucone kwoty, a jedynie propozycje. Ostatecznie o wysokości budżetu, który chciałbyś przeznaczyć na kampanię decydujesz ty sam i co ważne kwotę tę możesz zmienić w dowolnym momencie w zależności od aktualnych potrzeb promocyjnych i możliwości finansowych.
Różnorodność przekazu
Twoi potencjalni klienci, tak jak oferowane produkty czy usługi, są bardzo różnorodni, wymagają więc indywidualnego podejścia i stworzenia dedykowanych reklam, które spełniłyby ich oczekiwania i wzbudziły zainteresowanie. System Google Ads umożliwia tworzenie różnorodnych wersji reklam, dzięki czemu możemy dostosować się do konkretnych grup odbiorców. Przy okazji tworząc kilka odmian przekazów reklamowych, dzięki dostępności precyzyjnych statystyk, możemy testować ich skuteczność i wybrać te najbardziej efektywne.
Dostosowanie do urządzeń
Kampanie Google Ads umożliwiają dostosowywanie parametrów kampanii pod kątem kierowania na konkretne urządzenia i systemy operacyjne. Pozwala to na jeszcze większą kontrolę nad tym, jakim odbiorcom i w jakiej formie zostaną wyświetlone reklamy promujące Twoją firmę.
Monitorowanie statystyk i kosztów
Zaawansowany panel, pozwalający na tworzenie interesujących Nas raportów, a także bezpośredni dostęp do statystyk kampanii, umożliwia bieżącą kontrolę wszystkich najważniejszych parametrów, tj. ilość kliknięć, ilość wyświetleń, średnia pozycja wyświetlania reklam, średni koszt kliknięcia reklamy czy oczywiście poniesione koszty.
Powyższe korzyści nie wyczerpują listy zalet prowadzenia kampanii reklamowych za pośrednictwem systemu Google Ads. Jest ich zdecydowanie więcej, a zadaniem każdej z nich jest sprawienie, aby realizowana kampania była jak najbardziej efektywna i pozwoliła na osiągnięcie założonego celu. Oczywiście należy pamiętać o tym, że sama dostępność narzędzia, jakim jest system Google Ads nie sprawi, że osiągniemy sukces. Kluczem w tym wypadku jest doświadczenie i wiedza, jak to narzędzie wykorzystać. Bez tego nawet zawrotne kwoty wydane na kampanię nie sprawią, że będziemy zadowoleni z jej efektów. Warto więc prowadzenie kampanii przekazać specjaliście, który doskonale wie, jak sprawić, aby poniesiona inwestycja szybko przerodziła się w konkretny zysk.
Niezależnie od tego, czy prowadzisz małą, średnią czy dużą firmę, marketing internetowy pozwoli Ci na dotarcie do grupy odbiorców najbardziej zainteresowanych oferowanymi przez Ciebie produktami lub usługami i to bez względu na zasobność Twojego portfela. Najistotniejszy jest w tym wypadku dobór narzędzi odpowiednich do założonych celów i możliwości. Prawidłowo opracowania strategia i bieżąca optymalizacja prowadzonych działań jest w stanie zapewnić sukces nawet przy ograniczonym budżecie.