CELE KAMPANII FACEBOOK ADS
W ramach systemu Facebook dostępnych jest wiele celów reklamowych pomocnych w realizacji określonych strategii marketingowych. Cel reklamowy to nic innego jak podstawowe działanie, do wykonania którego pragniemy zachęcić wszystkich odbiorców dedykowanych przekazów reklamowych. Należy jednak pamiętać, aby wybrany cel był zbieżny z ogólnymi założeniami biznesowymi prowadzonej przez nas działalności. W celu ułatwienia podjęcia odpowiedniej decyzji cele zostały uporządkowane w ramach konkretnych kategorii, do których należą:
ŚWIADOMOŚĆ
Grupa celów, które zwiększają zainteresowanie produktami i usługami firmy.
DZIAŁANIA
Grupa celów, powodujących, że odbiorca zaczyna brać pod uwagę ofertę danej firmy i poszukuje więcej informacji na jej temat.
KONWERSJA
Grupa celów, zachęcających osoby zainteresowane ofertą danej firmy do dokonania zakupu lub skorzystania z jej produktów lub usług.
Poniżej przedstawiamy tabelę zawierającą szczegółowe cele reklamowe możliwe do realizacji w ramach danych kategorii wraz ze wskazówkami dotyczącymi ich zastosowania.
Zapraszamy!
KATEGORIA
CEL
KIEDY STOSOWAĆ?
ŚWIADOMOŚĆ
Rozpoznawalność marki
Dotarcie do osób, które z większym prawdopodobieństwem zwrócą uwagę na Twoje reklamy i spowodują wzrost znajomości marki.
Jeżeli chcesz zwiększyć świadomość i rozpoznawalność marki.
Zasięg
Wyświetlanie reklam największej liczbie odbiorców.
Jeżeli chcesz zmaksymalizować dzienny zasięg kampanii w grupie docelowej i dotrzeć do osób znajdujących się w pobliżu Twojej firmy.
Ruch
Kierowanie osób do miejsca docelowego w serwisie Facebook lub poza nim, tj. witryna internetowa, aplikacja lub konwersacja w Messengerze.
Jeżeli chcesz zwiększyć liczbę odwiedzin na danej stronie docelowej.
DZIAŁANIA
Aktywność
Aktywność dotycząca posta
Polubienia strony
Reakcje na zaproszenia na wydarzenia
Zachęcenie większej ilości osób do wyświetlenia Twojego postu lub strony i interakcji z nimi. Interakcja może obejmować komentarze, udostępnienia, polubienia, reakcje na wydarzenia i realizację ofert.
Jeżeli chcesz promować posty udostępniane w aktualnej komunikacji marki, pozyskać nowych fanów lub zaangażować w uczestnictwo w wydarzeniu jak największą liczbę użytkowników.
Instalacje aplikacji
Kierowanie użytkowników do sklepu, w którym mogą zakupić promowaną aplikację.
Jeżeli chcesz zwiększyć liczbę pobrań aplikacji.
Wyświetlenia filmu
Promowanie filmów, które zawierają pozakulisowe ujęcia, premiery produktów oraz historie klientów w celu zwiększenia popularności marki.
Jeżeli chcesz zapewnić jak największą liczbę wyświetleń materiału wideo.
Pozyskiwanie kontaktów
Zbieranie informacji kontaktowych od osób zainteresowanych ofertą Twojej firmy.
Jeżeli chcesz pozyskać jak największą liczbę leadów wśród określonej grupy docelowej.
Konwersje
Zachęcenie odbiorców do podejmowania określonych działań w Twojej witrynie internetowej lub aplikacji, tj. dodanie informacji o płatności, dokonanie zakupu czy zapis do newslettera.
Jeżeli prowadzisz działania sprzedażowe bądź chcesz kontrolować skuteczność działań podejmowanych przez użytkowników Twojej witryny internetowej lub aplikacji.
KONWERSJA
Sprzedaż katalogu produktów
Tworzenie reklam dynamicznych, które automatycznie przedstawiają produkty z katalogu na podstawie grupy odbiorców.
Jeżeli chcesz wyświetlać ukierunkowane reklamy odbiorcom, którzy zasygnalizowali zainteresowanie ofertą Twojej firmy.
Wizyty w firmie
Promowanie wielu lokalizacji firmowych wśród osób przebywających w pobliżu.
Jeżeli zachęcasz użytkowników do odwiedzenia Twojego sklepu stacjonarnego i chcesz sprawdzić ilu z nich zaangażowało się w reklamę na tyle, aby odwiedzić Cię osobiście.